WWW.MOJETELOMOJEVOLBA.CZ

pondělí 30. ledna 2017

Výživové poradenství


Dnešním příspěvkem jdu prozradit něco, co chystám už pár měsíců a zároveň vysvětlit to, na co jsem změnila názor. Můj názor na jídelníčky na míru asi znáte - podle mě vyhozené peníze, protože jídelníček vás nenaučí jíst správně. Jenže vím, že stále spousta lidí po jídelníčcích prahne, protože věří, že je zachrání. Když jsem pak jednou zase četla žhavou diskusi o jídelníčcích na míru, zamyslela jsem se, proč vlastně jsem proti jídelníčkům, co přesně mi na nich vadí???

Vadí mi, že jídelníček vám sice řekne v pondělí si dej ke snídani tohle a k večeři tamto, ale neřekne vám, proč si to máte dát, proč tohle a proč tolik. 
Vadí mi, že ne všichni, co dělají jídelníčky, tomu skutečně rozumí. 
Vadí mi, že se jídelníčky dělají takovým stylem, že to běžného člověka jen odradí, protože tam jsou potraviny, které nezná, nepoužívá je, nechutnají mu nebo je jídelníček vytvořený kombinací potravin, které k sobě prostě nepasují (třeba tuňák s banánem apod). 
Vadí mi, že by normální člověk měl striktně dodržovat gramáže, jako třeba 131 gramů masa, ani o gram víc nebo míň. 

Když jsem si to v hlavě takhle všechno sesumírovala, že mi vlastně nevadí samotný jídelníček, ale spíše způsob, jakým jsou tvořeny a předávány, přemýšlela jsem, jak to udělat, abych byla s jídelníčkem spokojená. A najednou mi to docvaklo. Začnu dělat jídelníčky na míru. Po svém. Pro lidi. Tak, aby skutečně pomohly a naučily jíst správně. Vše, co mi vadí na běžně dostupných jídelníčcích na míru změním tak, abych s tím byla spokojená a nemusela se za to stydět. 
  • Hlavní změnou, kterou jsem udělala je, že můj jídelníček je vytvořený tak, že vy nemusíte nic vážit. V mém jídelníčku nenajdete žádné gramy, ale vše je přepočítáno na lžíce, hrnky, plátky, apod. Čili váhu skutečně potřebovat nebudete. Tím se také vyřeší velice častý problém - nervozita a psychika, s mým jídelníčkem nemusíte myslet na kalorie, ani na gramy. Prostě zůstáváte v pohodě a užíváte si jídlo
  • V mém jídelníčku najdete detailní návod, jak nakupovat všechny potraviny z jídelníčku, jak vybrat ty správné, jak se orientovat v obchodě i doporučené značky ověřených potravin. Protože lidé sice drží v ruce jídelníček, ale jakmile vejdou do obchodu a stojí před přeplněnými regály, tak netuší, co koupit a jak se orientovat. Můj detailní návod vás nenechá ve štychu a provede vás po celém supermarketu. 
  • K jídelníčku získáte i 15 jednoduchých zdravých receptů s barevnými fotkami hotových jídel, které vám dokáží, že zdravá strava vůbec není nijak ochuzená a že jíst se dá i očima.
  • Samozřejmostí je návod, jak se naučit jíst správně, vlastně takové vysvětlení k jídelníčku, proč to jíte a jak si sami poradit se sestavováním jídelníčku. 
  • No a na závěr nechybí ani rady, tipy a nejčastější dotazy.
  • Můj jídelníček na míru obsahuje celkem 24 stran.
  • Samozřejmě vím jaká je běžná cena za jídelníček na míru, ale mým cílem je, aby jídelníček byl dostupný pro všechny, proto jsem se rozhodla celý tento 24 stránkový výživový plán na míru nabízet za 499 Kč
Celý ten koncept jsem tvořila ne pro sebe, ale pro vás. Opět jsem se vcítila do role začátečníka a snažila se vše připravit jasně a jednoduše. Zhubnout a začít žít zdravě není nic složitého, pokud to děláte správně a hlavně pokud se soustředíte na ty správné věci.
Samozřejmě mi trvalo, než jsem to celé vyšperkovala a dovedla k "dokonalosti" a mezitím jsem si také udělala kurz výživového poradce, abych nebyla jen nějaká mamina, co se snaží radit, ale abych na to měla požadované vzdělání. Nyní už jsem certifikovaná výživová poradkyně.👍
Jídelníčky na míru by především měly být o pocitu vcítění se do klienta. Poradce by se měl snažit vyhovět jeho potřebám a nárokům, přizpůsobit se klientovi a ne jen "tady máš jídelníček, kterej je sice možná správně spočítaný (v tom lepším případě), ale ty potraviny neznám, nevím, jak si je připravit, jestli mi budou chutnat a proč bych proboha měl jíst rybu s banánem??? Protože mi to takhle sedí do maker???!!!!" Výživové poradenství přece nemá být o tom "naval prachy a tady máš jídelák". Tak proč mám pocit, že poslední dobou to právě takhle je?😕
Nemůžu změnit to, že poradců je jako psů a že jídelníčky na míru se vyrojily jako houby po dešti. Dokázala jsem ale změnit své myšlení, přestala jsem jídelníčky zatracovat, protože jsem našla příčinu toho zatracování a nyní se pouštím do boje. Do boje se zažitými tvrzeními, že jídelníčky na míru vlastně tak úplně na míru nejsou. Do boje se zažitými tvrzeními, že jídelníčky na míru vás nenaučí jíst správně. Že jídelníčky na míru spíše od zdravého životního stylu odradí. Vyrážím do boje a jsem připravená na vše. Protože já jsem taky stála na druhé straně barikády a všem těm tvrzením věřila. Vím, jaké to je, když s napětím očekáváte, kdy vám dorazí váš jídelníček, váš první krok k novému já. A také vím, jaké to je pak zklamání, když zjistíte, že očekávaný jídelníček, do kterého jste vkládali všechny své naděje, je tak akorát na jednu věc...🙊


Chci vám ukázat, že skutečně existuje možnost, jak se zbavit těch proklatých kil, jak zhubnout a cítit se lépe. Že skutečně takový návod existuje. Vytvořila jsem pro vás takového průvodce, který vás provede prvními kroky ve světě zdravého stravování. Z běžně dostupných známých potravin, z jednoduchých jídel, vše jednoduše a jasně napsané, bez zbytečných cizích názvů a odborných definic. Vložila jsem do toho zkušenosti své a lidí, kterým jsem pomohla, aby pro vás ta vaše nová cesta byla co nejjednodušší.


Zdravé výživě se věnuji už 4 roky, hubnutí jsem si zkusila sama na sobě po dvou porodech, přečetla jsem spoustu knih o výživě, mám za sebou několik výživových kurzů (více ve složce vzdělání) a lidé se na mě obrací se žádostí o radu a pomoc už několik let. Vždy jsem ochotně a ráda pomohla a výsledky byly vážně famózní (více v albu Motivace pro mě i pro vás). Důležité je však podotknout, že to nebyly mé výsledky, ale výsledky těch lidí, kteří si to "odjedli a odcvičili", já jim jen ukázala správný směr a byla nápomocná, ale tu opravdovou dřinu odvedli oni sami.


Pokud byste i vy rádi odhalili tajemství  zdravého životního stylu, pokud byste se rádi zbavili nadváhy a pokud mi věříte, pak jsem tu pro vás a těším se na naší spolupráci. 😊





Objednávky jídelníčků a veškeré dotazy k nim pouze na emailu jidelniceknamiru@email.cz.